El Vestit Estil Coixinera

7 oct.

Vestit Estil Coixinera

Estirant el fil costuril, aprofito per compartir un projecte que vaig fer l’estiu passat: el Vestit Estil Coixinera. Tot va començar quan volia fer el Nightfall Cropped Top de la Wenlan Chia, la idea era fer un vestit amb el cos de punt i la faldilla de cotó. Així que em vaig posar a teixir amb cotó Porto Cervo, fent el cos vermell i les vores del top en blau, però vaig tenir 2 problemes:

Problema número 1: obvi, què passa quan et fas un top vermell i blau? doncs que sembles una animadora del Barça
Problema número 2: les agulles eren massa grosses i més que un top semblava la samarra d’en Rovelló

El top era un desastre però el cotó de quadrets tipo camisa de iaio estava allà a la bossa de Ribes i Casals esperant… Feia com a mínim 5 anys que no agafava la màquina de cosir per fer coses que no fossin tallar coixineres de matrimoni per la meitat i fer-hi una vora (per cert, qui dormi en el mateix coixí que el seu manso/a que tiri la primera pedra!!!). I així va néixer el Vestit Estil Coixinera

La idea és senzilla, pas a pas i tenint en compte que no tinc ni idea d’escriure patrons de costura:

1. Et prens la mesura de la part del cos amb la circunferència més gran, en el meu cas, el darrera i hi afegeixes uns 5-10cm per a que no et quedi massa apretat (i se’t marquin les calces, o els sostenidors, la faixa…). Aquest serà l’ample del vestit
2. Et prens la mesura desde sota el braç fins onvulguis que t’arribi el vestit, en el meu cas, pel genoll. Aquesta serà la llargada del vestit. S’hi afgeixen uns 8cm a la part de dalt per a que hi passi una goma que el mantindrà a lloc
3. Es marca un quadrat sobre la tela que mesura l’ample x llarg que acabem de mesurar i es retalla deixant uns 2cm per cada costat per fer la vora
4. Es dobleguen cap a l’interior 4cm en tota l’amplada i s’hi fa un repunt. Així tenim el “tub” per on passem una goma d’1com d’amplada i tan llarga com la circunferència del cosa mesurada sota els braços menys 3com per a que quedi una mica apretadet
5. Dobleguem el quadrat “a lo llarg” amb la cara de fora del teixit cap endins. Passem un repunt que serà la costura de l’esquena que va de baix a dalt del vestit. Si feu servir un estampat, aneu en compte d’aliniar-lo bé! Comencem a cosir 15cm per sobre de la vora de baix (així fem un tall per poder caminar) i a l’arribar a  la goma de la part superior, cosim junta la goma i la tela per a que la goma no es mogui. Retallem les puntes de goma que sobresurtin
6. Sobrefilem amb un zig-zag totes les costures i fem la vora del baix del vestit, anant amb compte d’incloure-hi el tall també! I ja tenim el tub acabat

Vestit Estil Coixinera darrera

7. Per a que no sembli tant una coixinera, podem fer un llaç amb la tela sobrera, o simplement posar-nos un cinturó que ens agradi. En qualsevol cas, és bo fer una tabella a la part de darrera del vestit i/o dues als costats per a que el cinturó no rellisqui. Jo només en vaig fer una darrera que podeu veure en aquesta foto. Vaig tallar la roba al bieix per a donar-li uan mica de gràcia i no haver d’aliniar els quadrets…
8. I ja està!!

El llaç el podeu lligar darrera el coll estil “halter” o sota el pit estil “imperi” com podeu veure aquí sota i us quedarà un “palabra de honor” la mar de mono

 

 

 

 

 

Si algú el vol fer i no entén alguna cosa, m’escriviu i us dono un cop de mà!

 

 

 

 

9 Respostes to “El Vestit Estil Coixinera”

  1. Belen Octubre 8, 2010 a 7:02 am #

    amb aquestes instruccions tan precises crec q fins i tot jo m’atreviria a fer-ne un… bé, potser no cal passar-se!
    ara de debó, t’ha quedat molt bé nena.

    petons

    pd: impossible dormir a la mateixa coixinera del manso, divorci segur!

  2. Carmutxa Octubre 8, 2010 a 12:57 pm #

    T’ha quedat molt bé! Segur que la Marta (la meva filla gran) en vol un!!
    Petonets,

    Ahhh i teniu raó: és impossible compartir la coixinera!

  3. Laia Octubre 9, 2010 a 9:45 am #

    Molt original nena. I veig que no soc la única que no pot dormir a la coixinera del manso, jeje.

  4. Nina Octubre 9, 2010 a 10:58 am #

    ostres Laura, que productiva que estàs! ara m’han agafat ganes de posar-me a cosir, però ja saps…al final no acabo fent res!

    També tinc ganes de fer pastissos i després de passar-me hores mirant receptes i fotos el resultat ha sigut: “ui això s’ha de deixar reposar molta estona”, “i aquesta farina on es compra?”, “no tinc ametlles,…”
    Aix..ara em posaré a fer feina de la uni, ja q és what needs to be done!

    petonets

  5. Marga Octubre 12, 2010 a 9:09 am #

    La verdad es que es muy efectivo, y encima a ti te queda bien, que más quieres? Petonets guapa

  6. Araceli Octubre 13, 2010 a 4:10 pm #

    Nena!!
    Et queda super bé, i les instruccions super fàcils de seguir, mira que jo no tinc ni idea i he pogut imaginar-me amb la màquina de cosir :DD

  7. lili Octubre 16, 2010 a 10:16 am #

    jajaja! nena!! estava desconnectada, no havia llegit el teus post!! m’estic partint amb el de les cortines; dimecres el Josep va comentar no sé què de les teves cortines(critiqueo teixicòmanes, ya sabes nada malo, jeje) i ara t’estic visitant 😉
    lo dels 20 cms de diferència a les cortines és normal, no és que siguis de lletres, ets dona i hem estat enganyades molt de temps amb les mides, jajaja!
    El vestit té pinta de molt còmode, tot i que ara amb la fresqueta que comença aquí…
    ptonets!!!!

  8. carrerdelacreu Octubre 20, 2010 a 7:21 pm #

    Ai!! que m’havia oblidat que els comentaris s’han d’aprovar! perdoneu, això de la gestión blogil no és lo mío…

  9. carrerdelacreu Octubre 20, 2010 a 7:22 pm #

    I per cert, ja veig que hauré de postejar en dimarts per a que em pogueu despelletar ben a gust a la trobada teixicòmana dels dimecres….

    Un petó per tots!

Deixa un comentari

