La Cortina de la Camisa del Pare de l’Àlex

20 oct.

Us explico una història. Tinc una amic andorrà, l’Àlex, que ara viu a San Francisco. Fa 3 anys, hi vaig anar per primera vegada per feina i vaig passar un cap de setmana fantàstic amb ell i la Nicole, la seva fantàstica senyora. A l’hora de marxar, em va demanar si podia endur-me unes camises del seu pare, la idea era que la seva germana me les passaria a buscar a Barcelona per pujar-les a Andorra.

La boira que feia a SF...

Tres anys més tard, resulta que jo també em trasllado a San Diego i sabeu què surt d’una de les caixes de la mudança? Les camises del pare de l’Àlex!!  M’ho he pres com que el destí de les camises no era Andorra sinó Califòrnia i he decidit treure-les a la llum. Com ja sabeu, he estat fent cortines per la casa nova non-stop i el dilema és sempre privacitat vs. llum. Així que quan vaig veure el lli fantàstic d’una de les camises va sorgir la idea de transformar-la en… doncs això, una cortina

Fer-la ha estat fàcil però no negarem que una mica laboriós, m’hi he estat unes 3 tardes tot plegat. Ja sebeu que sóc una patata mesurant (para muestra un botón…) així que ho he fet poc a poc i amb cura perquè la camisa s’ho mereixia. L’he construït de la següent manera:

Pas 1-Tallar: es tracta de fer un quadrat amb el cos de la camisa, tot tallant les mànigues i el coll just per sobre del primer botó. Després tallem l’esquena de dalt a baix de forma que ens quedi la botonadura just al mig. No vaig tallar la part de baix de la camisa per a conservar l’acabat clàssic de camisa d’home. Tallem una de les mànigues a lo llarg (estil filet de pit de pollastre….).L’altra màniga la guardem per un altre projecte

Tallant les mànigues i el coll

Pas 2 -Unir les peces: cosim les obertures que han quedat al tallar les mànigues. Unim les dues meitats de la màniga pel costat estret i fem una tira que cosim a la part de dalt del cos de la camisa
Pas 3- Unir a la barra de la cortina: en el meu cas, vaig fer un tub en tela de camisa de ratlletes blaves perquè em faltava tela, però si la vostra finestra és menys alta, podeu cosir betes directament a la màniga i fer unes tabelles o llacets

Unió amb la barra de la cortina

Et voilà! L’he posat al bany petit que és molt mono però té la típica finestra de làmines. Queda guai, eh?

La camisa-cortina

El botó de la màniga serveix per mantenir la cortina oberta

Recordeu-me que li doni les gràcies al pare de l’Àlex!

Anuncis

10 Respostes to “La Cortina de la Camisa del Pare de l’Àlex”

  1. Marga Octubre 20, 2010 a 7:10 pm #

    Nena pero que apañada eres. Justo esta tarde hemos estado hablando de ti (mal por supuesto) guapa tengo unas ganas de que sea diciembre y estés aquí. Molts petonets

  2. albis Octubre 20, 2010 a 8:41 pm #

    Quina idea tan genial! Això sí, recorda’m que no et deixi mai cap peça de roba meva!

  3. crochetmes3 Octubre 20, 2010 a 9:01 pm #

    Menudo peaso de talla tenia el padre de tu amigo!!!, tendrías que tener ese tipo de amigos que también tubieran camisas de invierno y asin te hacías una manta super abrigada.
    Como me rio viendo lo bien que te lo pasas y yo que me alegro, perdón y nosotros lo mucho que nos alegramos.
    Nos vemos pronto, por cierto, y las nataciones sincronizadas, como estan?.
    Besos Barceloneses pa los dos.

  4. carrerdelacreu Octubre 21, 2010 a 12:32 am #

    Pues de natación sincronizada res de res, el club estava súper lluny de casa i de la feina, així que estic igual de fofa que quan vaig marxar. Però més morena, això sí!

    Ara que sent honestos, i donada la meva agilitat, crec que tinc més futur dedicant-me als crafts que als esports 🙂

    Jo també us trobo a faltar un munt!

  5. Lua Octubre 21, 2010 a 8:56 am #

    Hola guapa!!!
    Ets un crack! i com diu la marga… pero qué apañadita que eres!!!! i jo gastant-me els calés comprant teles… 😉
    No se m’hagués acudit mai transformar una camisa amb unes cortines, ole la teva creativitat! I queda xulissim i super original! molt guai nena!!!
    un petonas!!!!!

    Per cert, ja saps per quines dates arribes? a veure si podem coincidir, que jo per festes de nadal estic al pueblu amb la familia….

  6. Belen Octubre 22, 2010 a 9:25 pm #

    reina mora, l’alex sap q has fet amb la camisa del seu pare? je je, ets la pera…
    m’encanten eh? molt millor de cortina que com a camisa, on vas a parar!
    petonarros

  7. Araceli Octubre 25, 2010 a 11:34 am #

    Nena, ets molt apanyada, però li has demanat permís al teu amic Alex o penses enviar-li a Andorra les cortines??? ja,ja

    Ets la bomba!!

  8. carrerdelacreu Octubre 26, 2010 a 2:58 am #

    A l’Àlex li he enviat el link al post amb la promesa de pujar-li una camisa al seu pare el dia que vagi a Andorra,de moment no m’ha dit res… però la seva dona m’ha dit que li encanten així que m’ho prenc com un vist-i-plau

    Arribem el dissabte 18 a primera hora del matí. Ja hem direu quan voleu fer l’intercanvi de barrets! I ens quedem fins al 7 així que amb una mica de sort ens podem veure una o dues vegades no?

Trackbacks/Pingbacks

  1. A t-shirt with two birds for Nicole « Neures & Co. - febrer 20, 2011

    […] Acció de Gràcies a casa l’Àlex i la Nicole (sí, els del pare con cuya camisa me hice una cortina) i… quina gran excusa per reprendre el projecte, un regal per la […]

  2. A t-shirt with two birds for Nicole | Ron Swanson's Daughter - Novembre 25, 2013

    […] we flew up North to visit Alex and Nicole (the ones whose father’s shirt I used to make a curtain) and, what a great excuse… a present for Nicole! So I drew the electricity lines with the […]

Deixa un comentari

